הצצה נסתרת לחיי הלוכדים

מערכת שורש  כא כסליו, תשפב  11/25/2021

לנחש יש השפעה אדירה על היכולת של הדברת מכרסמים בחקלאות, ואף בסביבות עירוניות
.......................

הצצה נסתרת לחיי הלוכדים

מרבית בני האדם יראים מנחשים, בעודם בכלל לא יודעים עליהם דבר, וחצי דבר. לטובת אלו, נכביר בכמה מלים על נחשים. הנחשים מהווים חלק אינטגרלי וטבעי מן המערכות האקולוגיות, שבעצם, הינן חיוניות לשם רווחה, כמו גם לשם בריאות, של המערכת האקולוגית. כאשר יש סוגי נחשים שיכולים להתאים למנעד רב של פריטי טרף, המון מהם נחשבים לטורפי מכרסמים אדירים. לנחש יש השפעה אדירה על היכולת של הדברת מכרסמים בחקלאות, ואף בסביבות עירוניות. המוזרים שמביננו, מתוודים, כן, תתפלאו לשמוע, יש גם כאלה, על אהבתם בלי תנאי לנחשים. בעיקר מפני שהנחשים מגנים על בני האדם מפני מכרסמים כדוגמת עכברים או חולדות, ומכל מיני מחלות, שלא נדע מצרות – אשר עשויות להתפשט בצואה ובשתן של מכרסמים בפאתי הפרברים ובדירות שלכם גם. הנחשים יכולים לשמור על מצב מאוזן שבין טורפים ובין כל מיני נחשים שונים, לעיתים עסקינן אודות מיני נחשים קניבלים. בשל כך, שמה יש פחות סיכויים להגיע לצפיפות ניכרת באופן מסוכן. הנחש אף מספק מקור בלתי נדלה לטורפים מקומיים, כמו למשל – חיוואי הנחשים, לטאות כוח אפור, או נמייה, וכיוצא בזאת. רגע לפני שאתם מזעיקים את שירותיה של חברת הלוכדים, תשקלו נכונה את המצב, תנסו להבין האם הנחש אכן מאיים עליכם, האם אפשרי להותיר את הנחש בלי בעיה להמשיך במסלול חייו, במידה וכל הסביבה הקרובה, לרבות בני האדם וחיות המחמד נמצאים במרחק סביר ממנו?

האם הלוכדים משתמשים בשיטות הומניטריות?
והרי לכם שאלה שמעניינת ערב רב של בני אדם – "האם חברת הלוכדים משתמשים בשיטות הומניטריות"?, לשאלה מעניינת, ניתן תשובה מעניינת. ההמלצה הגורפת שלנו היא לא לנסות "לשחק אותה רמבו", לא לטפל, ולא להיצמד לנחש, רגיל או ארסי, זה היינו הך. מה שמניע אותנו, נובע מהאמונה, לפיה לכידת נחשים, וטיפול מסיבי בהם עם הציוד המתאים, ללא כלים אימתניים ופוגעניים, מהווה בהחלט את השיטה של הטיפול ההומניטרי, שיטת הטיפול הכי מוצלחת אי פעם. מתוך שכך, אצלנו כל אנשי הצוות מאומנים כראוי בטיפול בשיטות כאלה למיגור הנחשים, שכל אחד מאנשי הצוות מתהדר בתואר מוסמך לטיפול בנחשים ארסיים, עם רקורד של עשייה רבת שנים.

האם חברת הלוכדים עושה שימוש בטרנסלוקציה?
ואיך אפשר לדלג על השאלה הזאת – "האם חברת הלוכדים עושה שימוש בטרנסלוקציה"?, ובכן, מדובר במענה שלילי לחלוטין, וכעת נסביר לכם הכול. בשירותים של לכידת נחשים, אצלנו מעריכים את המנעד הרב הביולוגי המקומי שלנו. כבר מזמן השכלנו להבין, כי שימוש בטרנסלוקציה והרחקה של חיות בר, בדגש על נחשים, הוכחו כטיפולים שמהווים סכנה לבעלי חיים, אשר עשויה אף להביא לכדי מותם בטרם עת. ומתוך שכך, מחובתנו האישית, כמו גם מחובתנו המקצועית, אף לחיות הבר המקומיות, ואף למנעד הרב של קהל היעד שלנו, לעשות ככל האפשר על מנת למזער לחצים שנגרמים במקום.

איזה מסר חברת הלוכדים תעביר לכם?
שאלה חשובה – "איזה מסר חברת הלוכדים, תעביר לכם"?, ובכן, תשובתנו היא כלהלן – את הנחשים נוטים לשחרר אי שם, הרחק ממקום המגורים של האוכלוסייה. למעט מאפיינים מתאימים של בית גידול מקומי, שהינם באופן כזה או אחר תלויים במינים, כל הנחשים צריכים דרך מילוט מסוימת, דרך שאליה יוכלו להימלט באין מפריע, מתוך התקווה לתת להם עת ניכרת להתאושש מהמפגש הטראומטי שהם חוו, בלי עוד הצקות של אנשים, של ציפורים, ושל אי אלו טורפים למיניהם. חרף העובדה שממש אין פה מצב אופטימלי, כולנו תקווה שהפעולות החיוביות שלנו יעזרו לנחשים לשרוד ולשגשג בטבע, כל תהליך השחרור של הנחש נעשה בתיאום מלא עם הרשות המוסמכת לכך ובנוסף תוך כדי שיתוף הידע עם קהל היעד שלנו במעלות הניכרות של הנחשים.